شـرکت آسـایش مهتـران ایرانیـان

شـرکت آسـایش مهتـران ایرانیـان

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

ثبت و ارزیابی داده، از اصلی‌ترین مبانی مدیریت درگله‌های شیری است. روش‌های نوین دامپروری و مدیریت، نیازمند اطلاعات کاربردی دقیق و قابل اعتماد در گله است. ثبت و تحلیل چنین اطلاعاتی زمان‌بر بوده و نیازمند بهبود ابزارهای و روش‌های ثبت، تحلیل داده‌ها و به‌کارگیری حاصل آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های راهبردی است.

سلامت در تولید مستمر و پایدار گله‌های شیری نقش موثری دارد و نیازمند پایش مداوم و دقیق است. پایش مشکلات تولید مثلی، اورام پستان و لنگش که بیشترین زیان‌های اقتصادی درگله های شیری ایجاد می‌نمایند، ضروری‌ترین نیاز صنعت دامپروری است.

 

گـروه دام آسـا، زیـر نظـر شـرکت آسـایش مهتـران ایرانیـان، از سـال ۱۳۹۸، پـروژه ای را بـا عنـوان “از اطلاعـات بـرای بهبـود عملکـرد اسـتفاده کنیـم ” آغاز کرده اسـت. نام این پروژه برداشتی از شعار معروف Information for Action است. این شعار به طور معمول در سطح جهان در راستای اجرای برنامه‌های پایش و مراقبت از بیماری‌ها استفاده می‌شود. ثبت دقیق و درست داده‌ها اولین ضرورت استفاده از آن‌ها برای تصمیم‌گیری خرد و کلان در سطح گاو وگله است. به این منظوربا پیشرفت فنآوری ابتدا سیستم‌های ثبت اطلاعات در سطح گله‌ها و بعد رابط‌های مختلف کاربری از جمله اپلیکیشن‌های مختلف بوجود آمد و درزمینه‌های مختلف توسعه یافت. هماهنگی آن با سیستم اصلی ثبت اطلاعات در گله، تولید خروجی‌های مطمئن برروی نرم افزارهای غیر تخصصی، نگهداری اطلاعات، قابلیت دسترسی به اطلاعات در کنار دام از اهم توانایی‌های مهم در این رابط‌ها است.

 

اولین بار اپلیکیشن ثبت اطلاعات سم‌چینی و بیماری‌های سم درایران توسط گروه تحقیق و ترویج سلامت گله‌های شیری “دام‌‌آسا” زیر نظر شرکت آسایش مهتران ایرانیان طراحی شده‌است. این اپلیکیشن با طراحی و مشاوره دکتر احمدرضا محمدنیا دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد، تولید شده است.

با بهره‌گیری از این اپلیکیشن، اطلاعات مربوط به عملیات مراقبت از سم و سم‌چینی، علت ارجاع دام به باکس، اطلاعات بیماری و درمان، ثبت شماره انگشتان و همچنین نواحی سم، به آسانی با دقت و در کوتاه‌ترین زمان قبل ثبت است. یادآوری بازدیدها، گرفتن گزارش از عملیات سم‌چینی و جراحات، گرفتن فاکتور، ایمپورت اطلاعات قبلی عملیات سم‌چینی به اپلیکیشن از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار کاربردی است.

تمامی اطلاعات ثبت شده‌ی دام در این اپلیکیشن به صورت خروجی اکسل قابل دسترسی است. این خروجی توسط نرم افزار سم‌چینی شرکت مدیران قابلیت ایمپورت به صورت مستقیم دارد. این قابلیت باعث بالابردن سرعت انتقال داده‌ها در عین حفظ دقت در دامداری شده و گامی مهم در جهت ثبت دقیق اطلاعات در دامپروری است.

 

این اپلیکیشن هم اکنون از سایت دام‌آسا به نشانی https://damasahhre.com/hoof-application قابل دانلود روی گوشی و تبلت با سیستم عامل اندروید است. کاتالوگ نحوه‌ی استفاده از اپلیکیشن برای راهنمایی کاربران در ادامه قرار داده‌خواهدشد.

 

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت www.damasahhre.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۰۹۹۱۸۷۶۰۶۹۸ تماس بگیرید.

 

شـرکت آسـایش مهتـران ایرانیـانشـرکت آسـایش مهتـران ایرانیـان

بیشتر بخوانید

مدیریت را با مدیران تجربه کنید

پیشرو در نرم افزارهای مدیریت دامپروری