نرم افزار دام سبک( نرم افزار مدیریت گله گوسفند و بز)

نامحدود ۳۱,۴۱۰,۰۰۰ تومان

۴۰۰ راس ۲۲,۲۴۰,۰۰۰ تومان

۲۰۰ راس
۵,۸۷۰,۰۰۰ تومان

پک کامل با تخفیف ۹۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان

توضیحات محصول

نرم افزار دام سبک( نرم افزار مدیریت گله گوسفند و بز)

نرم افزار دام سبک مدیران به طور ویژه برای بز و گوسفند تهیه شده و این امکان را فراهم نموده، کلیه عملیات ثبتی از جمله سیدرگذاری، تلقیح، زایش و دیگر عملیات برای بز و گوسفند را ثبت و به راحتی گله را کنترل و مدیریت نمود. علاوه ­براین، ثبت اطلاعات شجره ای و اصلاح ن‍ژادی و ترسیم نمودار شیر برای دام های سبک از جمله قابلیت های این نرم افزار است.

به طور کلی نرم افزار شامل دو بخش عملیات و مدیریت می­باشد که هر کدام از دو گروه مورد نیاز را می توان انتخاب نمود.

نرم افزار دام سبک مدیران

  • مدیریت

این بخش شامل بخش­های برای کنترل عملیات، تعریف بهاربند،‌ اصلاح بهاربند، تعریف پارامترهای مورد نیاز برای ثبت اطلاعات، تعریف کاربر و مشخص کردن سطح دسترس کاربرها و در واقع کلیه عملیات مدیریتی برنامه در این قسمت قرار دارد.

  • عملیات

  • مشخصات اصلی:

 معرفی دام جدید:

آیکون دام جدید که در قسمت مشخصات واقع در مشخصات دامها و عملیات قرار دارد این امکان را فراهم می­کند که مشخصات فردی و شناسنامه­ای دامی که وارد گله شده و یا در گله متولد شده ثبت شود.

نرم افزار دام سبک مدیران

تغییر وضعیت دام:

در صورتی که به هر دلیل دام قرار است از گله حذف شود و یا حذف شده نیاز است اطلاعات آن در نرم افزار مدیریت دام سبک تغییر کند جهت ثبت این عملیات دو راه وجود دارد

نرم افزار دام سبک مدیران

نرم افزار مدیریت گوسفند و بز

  • شجره:

در بخش شجره امکان جستجوی فرزند، والدین حقیقی و والدین ناتنی وجود دارد همچنین امکان محاسبه خلوص خونی، مشاهده شجره درختی و محاسبه همخونی با یک اسپرم مشخص وجود دارد.

نرم افزار مدیریت گوسفند و بز

  • پزشکی و تولیدمثل:

درمان و تولیدمثل:

اگر دکتر برای دامی تشخیص بیماری داده است و یا دام برای بازدید تولیدمثلی آمده است، نیاز است در این قسمت اطلاعات آن ثبت شود.

نرم افزار مدیریت گوسفند و بز

داروی بدون ویزیت:

در صورتی که داروی مصرفی بدون ویزیت دکتر استفاده می شود اطلاعات دارویی را باید در این قسمت ثبت نمود.

نرم افزار مدیریت گوسفند

فحلی بدون تلقیح:

در صورتی که دام فحل شده اما به هر دلیلی دام اجازه تلقیح و یا جفت گیری ندارد اطلاعات فحلی در این قسمت ثبت می­شود.

نرم افزار مدیریت بز

سیدرگذاری:

در صورتی که در دامداری از عملیات سیدرگذاری استفاده می­شود امکان ثبت این عملیات در قسمت سیدرگذاری وجود دارد.

نرم افزار مدیریت بز مدیران

تلقیح:

در این بخش از نرم افزار مدیریت دام سبک امکان ثبت، اصلاح، حذف آخرین تلقیح و همچنین تغییر تلقیح منجر به آبستنی وجود دارد.

نرم افزار دام سبک مدیران

خشکی:

در صورتی که دام بیش از یک شکم زایش کرده باشد برای ثبت زایش­های بعد لازم است ابتدا دام خشک شود، همچنین در موارد دیگر که مدیر مزرعه صلاح را بر خشک کردن دام میداند لازم است اطلاعات مربوط به خشکی دام در این قسمت ثبت شود.

آیتم خشکی شامل موارد: ثبت خشکی، اصلاح خشکی و حذف خشکی در صورتی که هنوز تغییر شکم نداده می­باشد. در صورتی که پایان خشکی مشخص نیست و مقدار آن در قسمت ثبت را خالی گذاشتین امکان تاریخ ثبت پایان خشکی به طور جداگانه وجود دارد.

نرم افزار گوسفند و بز

زایش:

در صورتی که دام زایمان داشته باشد اطلاعات آن در بخش زایش ثبت می­شود. در صورتی که زایمان سقط نباشد لازم است اطلاعات فرزند متولد شده را هم ثبت نمود. این نرم افزار بعد از ثبت زایش جهت ثبت اطلاعات فرزند به طور اتوماتیک صفحه ای جهت ثبت اطلاعات بره یا بزغاله باز می کند.

نرم افزار گوسفند و بزمدیران

واکسن:

امکان ثبت واکسن های استفاده شده برای دام های گله نیز در این نرم افزار وجود دارد.

نرم افزار مدیریت گوسفند و بز مدیران

  • دیگر عملیات در نرم افزار دام سبک :

اندازه گیری:

هر گونه اندازه­ گیری از جمله وزن­کشی، دمای بدن، طول بدن، دور سینه و ارتفاع از جدوگاه برای همه دام ها قابل ثبت می­باشد.

نرم افزار مدیریت گوسفند و بز

کارتیه:

در صورتی که هر کدام از کارتیه­ های دام دچار مشکل شده باشد با مشخص کردن کارتیه آسیب دیده و ثبت توضیحات بیشتر اطلاعات و سوابق بیماری سیستم پستانی امکان پذیر می شود.

نرم افزار مدیریت دام

وقایع یکبار:

اسکور:

در صورتی که اسکور بدنی و حرکتی درگله برایتان اهمیت دارد و ثبت سوابق آن برایتان مهم است می­توانید اطلاعات اسکور را در قسمت دیگر عملیات پیدا و براساس نوع اسکور بدنی یا حرکتی اطلاعات را ثبت نمائید.

وقایع یکبار، اسکور

اسپرم پیشنهادی:

در صورتی که در گله از تلقیح مصنوعی استفاده می­شود و انتخاب اسپرم براساس اصول کارشناسی و وضعیت دام انتخاب می­شود در قسمت پیشنهاد اسپرم شماره اسپرم­های که کارشناس مربوطه پیشنهاده نموده را می­توان ثبت نمود.

اسپرم پیشنهادی

سم چینی:

دام­های با شرایط پرورش صنعتی نیاز به سم چینی دارند. در برنامه دام سبک مدیران امکان ثبت اطلات سم چینی در قسمت دیگر عملیات فراهم شده است.

سم چینی دام سبک

  • شیر:

رکورد یک دام:

ثبت رکورد شیر می­تواند نقش کاربردی در اصلاح مدیریت گله داشته باشد لذا ثبت آن در بهتر شدن مدیریت گله مهم است. در صورتی که تمایل به ثبت رکورد شیر به صورت انفرادی دارید می­توانید در بخش رکورد یک دام رکورد شیر دام را ثبت نمائید.

رکورد شیر دام سبک

رکورد جمعی دامها:

اگر تعداد دام­ها زیاد و یا پارامترهای دیگر به غیر از مقدار، چربی و پروتئین شیر را اندازه گرفتین می­توانید در قسمت رکورد جمعی اطلاعات را ثبت نمائید. هنگامی که وارد صفحه مورد نظر می­شوید با استفاده از راهنما، رکوردها و دیگر پارامترها که به صورت اکسل در رایانه هست را وارد برنامه مدیران کرد و ثبت نمائید.

استاندارد کردن شیر:

نرم افزار مدیران اولین نرم افزار، با قابلیت ترسیم نمودار شیر برای دام می باشد. با استفاده از این قابلیت می توان روند روزانه تولید شیر را در دام مشاهده و در بهبود وضعیت گله قدم برداشت. نکته مهم در محاسبه شیر، داشتن فاصله های رکورد منظم و تعداد رکورد ثبت شده است. در صورتی که فاصله رکوردها استاندارد و دارای حداقل تعداد رکورد قابل قبول باشد بعد از محاسبه در قسمت محاسبه استاندارد شیر، شیر روزانه استاندارد برای دام مشخص خواهد شد. همچنین با استفاده از کنترل استاندارد شیر می توان براساس شکم محاسبه مجدد کرده و  به طور کلی اطلاعات مربوط به شیر در هر شکم را به صورت جزئی تر بررسی کرد.

دام سبک

  • عملیات جمعی:

این بخش که در قسمت بالای صفحه در بخش مشخصات دام و عملیات قرار دارد در مواقعی که تعداد زیادی دام یک نوع ثبت عملیات دارند می تواند با کاهش صرف زمان برای مسئول آمار به عنوان کاربردی ترین بخش باشد. در واقع با وارد شدن به بخش عملیات جمعی سه شیت وجود دارد که در شیت اول که انتخاب دام هست دام های مورد نظر را لیست کرده اما شیت بعدی که عملیات سریع است در مواقعی که دام های لیست شده برای عملیات واکسن، حذف دام، عملیات سیدر و عملیات جفت گیری طبیعی کاملا مشابهی دارند استفاده می شود اما در قسمت عملیات جمعی تمام آیکن های ثبتی و لازم برای دام ها را مشاهده می کنید و می تواند برای دام ها عملیات مورد نظر را انتخاب و برای هر دام عملیات را تایید نمود.

عملیات جمعی

  • پرونده:

پرونده کامل:

هر نوع عملیاتی که برای دام ها ثبت شده در پرنده آنها درج می شود و با مراجعه به بخش پرونده کامل امکان مشاهده عملیات ثبت شده به تفکیک عملیات و یا براساس اطلاعات ثبتی وجود دارد.

پرونده کامل دام-کوسفند یا بز

خلاصه پرونده:

در این بخش خلاصه ای از آخرین ثبت ها و وضعیت دام و همچنین مشخصات فردی دام قابل مشاهده است

خلاصه پرونده دام سبک

  • تعریف علائم:

  • جایجایی دامها:

همانطور که در بخش اول توضیح داده شد در بخش مدیریت امکان تعریف بهاربند و همچنین توضیحات بیشتر از جمله ظرفیت بهاربند امکان پذیر است اما در صورت اضافه کردن دام به بهاربند در بخش جابجایی دام ها که در بخش عملیات واقع است می توانید دام ها را وارد بهاربند و یا از بهاربند خارج نمائید. علاوه ­بر این گردش دام در بهاربندها و دلایل جابجایی آنها قابل مشاهده است

جابجایی دامها در بهاربند

  • ترکیب گله:

این بخش برای محاسبه و مرور ترکیب گله روزانه است. برای ثبت ترکیب گله روزانه آیکون ترکیب گله امروز را انتخاب کرده تا صفحه ای باز شود که بعد از زدن تاریخ و محاسبه، تمام پارامترهای مورد نیاز پر شده و ترکیب گله روز ثبت می­شود.

ترکیب گله دام سبک

  • آخرین وضعیت دام های ماده:

همانطور که از اسم این بخش مشخص است آخرین وقایع ثبت شده برای دام های ماده در گله را نشان میدهد. از قابلیت های این بخش تفکیک کردن دام ها براساس موجودیت،‌ وضعیت آبستنی، نوع دام و وضعیت تلقیح است.

  • بانک و انبار اسپرم:

هنگام انتخاب آیکن لیست اسپرم­ها صفحه­ای باز می­شود که لیست همه اسپرم­های موجود در بانک اسپرم باز می­شود. با باز شدن لیست اسپرم­ها امکان جستجوی اسپرم براساس نام اسپرم، کد اسپرم، شماره ثبت داخلی و خارجی وجود دارد علاوه بر این امکان اصلاح، اضافه کردن و حذف اسپرم به صورت دستی وجود دارد. اگر قصد اضافه کردن اسپرم از کامپیوتر خود به بانک اسپرم برنامه مدیران را دارید با کلیک بر روی اطلاعات جدید صفحه­ای باز  و این امکان برای شما فراهم می­ گردد. اگر تصمیم به ورود اسپرم جدید به انبار شرکت خود را دارید پس از وارد کردن اسپرم به لیست اسپرم­ها همانطور که در شکل زیر می­بینید ابتدا تیک فقط اسپرم­های موجود را برداشته و پس از جستجوی اسپرم مورد نظر، ورود به انبار را می­زنید تا فرم ثبت اطلاعات ورودی باز و اسپرم در انبار اسپرم ثبت شود. اگر به هر دلیلی تصمیم به خروج اسپرم موجود را دارید پس از زدن روی آیکن خروج از انبار، امکان خروج اسپرم مورد نظر از انبار برای شما فراهم می­شود.

بانک و انبار اسپرم

  • انبار دارو:

برای ورود  به انبار ابتدا لازم است دارو تعریف شده باشد بدین منظور بعد از وارد شدن به بخش انبار دارو، در صورت نبود داروی مورد نظر ابتدا باید آن را وارد نمود بنابراین آیکن داروی جدید را انتخاب کرده و اطلاعات دارو را وارد نمائید. پس از وارد کردن داروی جدید در صورت موجود بودن در شرکت، باید دارو در انبار با جزئیات موجودی ثبت شود. بدین منظور یک بار بر روی داروی مورد نظر کلیک کرده سپس آیکون ورود انبار را بزنید و اطلاعات را ثبت نمائید.

انبار دارو درنرم افزار دام سبک مدیران

گزارشات محصول
ویدیو محصول