“آیا با شرایط موجود واحد های گاوداری استفاده از نرم افزار تغذیه مقرون به صرفه است؟”

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

 

آیا با شرایط موجود واحد های گاوداری استفاده از نرم افزار تغذیه مقرون به صرفه است؟”

 

خلاصه مطلب زمان مطالعه تاریخ گردآورنده
در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از نرم افزار تغذیه( پانی) می پردازیم ۱۰دقیقه ۱۴۰۱/۰۱/۲۵ مریم زمانی-کارشناس علوم دامی درحال کسب تجربه در زمینه اطلاعات مرتبط با علوم وفناوری های دام‍‍‍‍پروری

 

قیمت پایین شیر و کمبود نیروی کار به این معناست که بسیاری از دامداران مجبورند ساعت های طولانی برای درآمد و سود کم کار کنند. آیا راه حلی وجود دارد؟

نرم افزار کار در گاوداری را برای گاوداران آسان تر می کند. جدیدترین فناوری با استفاده از سال ها تجربه شما به شما کمک می کند تا تصمیماتی بگیرید که باعث سودآوری واحد شما شود.

 

مشخصات
نوع گله گاوشیری
تعداد راس ۱۰۰۰ راس
منطقه                                                 مرکز کشور
منابع مطلب ·       https://www.amelicor.com/

·        “While ranchers are in trouble, is it cost-effective to use a cow’s feed management software?”

·        نرم افزار تغذیه(پانی)شرکت مدیران تحلیلگر سپاهان

 

 

مواردی که در این مقاله مطالعه خواهیم کرد:

۱-چگونه نرم افزار تولید شیر را بهینه و کارآمد خواهد کرد

۲- کاربردهای نرم افزار تغذیه

۳-مزایای استفاده از نرم افزار تغذیه برای گاوداران

 

  • چگونه نرم افزار تولید شیر را بهینه و کارآمد می کنند

شما سال ها تجربه دارید و می توانید به روش های قدیمی که در گذشته به خوبی جواب داده اند اعتماد کنید و ادامه دهید ولی نرم افزارها در ساده‌سازی مدیریت گله، از مرحله پرورش تا تولید شیر به شماکمک می‌کنند .نرم افزار تغذیه ، بیشترین هزینه هرگاوداری یعنی (هزینه خوراک دام) را ردیابی می کند.

این تصور اشتباه در بین برخی دامداران وجود دارد که نرم افزار یک هزینه اضافی است. دامداران برای نسل‌ها به تجربه، دانش خود تکیه کرده‌اند، بنابراین سرمایه‌گذاری در فناوری جدید، هزینه اضافه به نظر می‌رسد و این نمی تواند دور از واقعیت باشد. اگرچه اکثر دامداران با بودجه محدود کار می کنند،  اما استفاده از برنامه مناسب در گاوداری، بازده قابل توجهی را برای سرمایه گذاری ایشان فراهم می کند. در واقع می توانند تولید شیر را افزایش دهند و هزینه های تولید را کاهش دهند. نرم افزار تغذیه  تولید جیره را تسریع می کند، توزیع مناسب را بهبود می بخشد و حتی منجر به سلامت بهتر گاو می شود.

 

  • کاربردهای نرم افزار تغذیه

نرم افزار تغذیه تمام مصرف خوراک دام ها را پیگیری می کند. این سیستم مواردی مانند اینکه چه کسی چه کاری را انجام داده است و چه زمانی آن را انجام داده است را ردیابی می کند.  نوع جیره و میزان آن و زمان توزیع جیره برای دام ها را  ثبت می کند. با استفاده از نرم افزار دقیقاً همه چیز در ثانیه پیگیری می شود.

بسیاری از دامداران با مشکل در محاسبه هزینه های خوراک مواجه هستند، اما از توانایی نرم افزار تغذیه برای پیگیری بزرگترین هزینه خود استفاده نمی کنند. نرم افزارتغذیه فقط یک برنامه کاربردی خوب نیست. ابزار اضافی نیست، بلکه یک برنامه پول‌ساز است و یکی از ضروریات است. دلایل زیادی وجود دارد که نشان دهنده ضرورت تهیه نرم افزار تغذیه است، اما در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم:

  • ۵۰ تا ۶۰ درصد از درآمد شما را که صرف خوراک می شود را ردیابی می کند (به شما می گوید که هر میزان خوراکی که خریداری می کنید دقیقاً کجا مصرف می شود).
  • قرار است بر تغذیه شما نظارت کند .( مصرف گروه های دامی در بهاربند ها، ،میزان مصرف جیره( کنسانتره و علوفه ) ،میزان مصرف سرک یا تعدیل جیره
  • نظارت برخوراک ها و ثبت آنالیز خوراک ها
  • کنسانتره و جیره ساخته شده توسط کارشناس واحد در برنامه ثبت می شود.
  • فیدرهای شما را منظم می کند تا بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند.
  • موجودی خوراک در انباررا پیگیری می کند و در صورت نیاز به سفارش بیشتر به شما اطلاع می دهد.
  • با استفاده از گزارش های نرم افزار امکان بررسی شرایط موجود و برنامه ریزی آینده گاوداری فراهم می شود

 

نمایش گزارش :لیست و مشخصات جیره ها

 

نمایش متنی گزارش:لیست  مشخصات جیره ها

 

دستور گزارش :لیست و مشخصات جیره ها

Select *

From Diets D join DietsD DD on D.DiCode=DD.DiCode

Where Active=1

Order by DiName

  • مزایای استفاده از نرم افزار تغذیه برای گاوداران

نرم افزار مدیریت خوراک بسیاری از وظایف مربوط به تغذیه گاو را در خود ثبت می کند و امکان کنترل موجودی انبار، بارگیری و تخلیه خوراک، و میزان خوراک مصرفی هر بهاربند را برای کاربر فراهم می کند . اگر از این نرم افزار با سیستم مدیریت گله مناسب استفاده کنید می توانید از اطلاعات مدیریت گاوداری بهره برداری مفید کنید و می‌توانید انتخاب‌های هوشمندانه‌تری داشته باشید و به بینش‌های ارزشمندی در مورد روش های تولید خود دسترسی پیدا کنید.

زیبایی کار با نرم افزار تغذیه این است موجودی ها، هزینه ها و خریدهای شما را پیگیری می کند و این امکان را به شما می دهد که بر خوراک گاوداری و هزینه ای که برای خرید خوراک  کرده اید نظارت داشته باشید.

تهیه این نرم افزار نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه دارد ولی برای پیشرفت و رقابت باید آخرین فناوری را در گاوداری خود دردسترس داشته باشید.دامداران اکنون مجبور به مدرنیزه شدن هستند زیرا روش قبلی دیگر مناسب نیست. واقعیت این است که آنها نمی دانند بیش از ۵۰ درصد درآمدشان به کجا می رود.

نرم افزار تغذیه ثبت دستی اطلاعات را تبدیل به داده های کامپیوتری می کند، اطلاعات خوراک را ردیابی می کند، روندها را شناسایی می کند و به شما کمک می کند تا سود را در سراسر گاوداری خود افزایش دهید.

نرم افزار تغذیه مدیران یک سیستم مدیریت خوراک یکپارچه را در اختیار دامداران قرار می دهد. این نرم افزار به شما کمک می کند تا به راحتی تصمیمات مبتنی بر اطلاعات به روز گاوداری  را بگیرید.  نرم افزار ها نه تنها ابزارهای لازم را برای شناسایی مشکلات موجود هستند، بلکه به شناسایی مسائل بالقوه ای که ممکن است بر ظرفیت اقتصادی گاوداری تأثیر بگذارد کمک می کند.


نمایش گزارش:وضعیت مصرف آذوقه به تفکیک بهاربند در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵

 

نمایش متنی گزارش وضعیت مصرف آذوقه به تفکیک بهاربند در تاریخ

 

دستور:گزارش وضعیت مصرف آذوقه به تفکیک بهاربند در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵

 

Select * ,(Select FeName From DietsD Where DiCode=DU.DiCode And Formul=1) As FName  ,Case When DiKind=’مازاد’ then ‘سرک’ else DiKind end as Dikind

From DailyUse DU

Where USDate=:d1

Order By DiKind,BCode

 

 

بیشتر بخوانید

نصب نرم افزارهای مدیران در کشور سوریه

سوریه نیز به مدیران پیوست

کاربران سوریه نیز پس از کشورهای افغانستان گرجستان مرکزی عراق کردستان عراق امارات متحده عربی آذربایجان استفاده از مجموعه نرم افزار های مدیران را آغاز

مدیریت را با مدیران تجربه کنید

پیشرو در نرم افزارهای مدیریت دامپروری