نرم افزار های مدیران مجوز  “مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی” را اخذ کردند

مجوز مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

نرم افزار های مدیران مجوز  “مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی” را اخذ کردند

مجوز مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی
مجوز مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت ارشاد ( saramad.ir  ) مجوز  نرم افزارهای تخصصی مدیران را صادر نمود . این نرم افزار ها عبارتند از

 

نرم افزار واسط شیردوش بوماتیک فاریا Faria interface for boumatic Milking system
نرم افزار بهای تمام شده گاو شیری مدیران Modiran Dairy cow Final Cost software
نرم افزار بهای تمام شده دام سبک مدیران Modiran Lightweight Livestock final cost software
مدیریت گله دام سبک مدیران Modiran Light livestock herd management software
نرم افزار شبیه ساز مدیریت گله رایان Rayan herd prediction software
نرم افزار مدیریت کشاورزی آوید Avid Agriculture Management Software
نرم افزار مدیریت پرواربندی دامانا Damana Fattening Management Software

 

لازم به ذکر است که این مجوز در خصوص مالکیت بر نرم افزارها ارائه می گردد . جهت آشنایی ، برخی اصطلاحات لازم در این زمینه تقدیم حضور می گردد

 

  • دست اندر کاران :به هر شخص حقیقی یا حقوقی گفته می شود که در امر سرمایه گذاری، تهیه کنندگی و یا پدیدآوردن نرم افزار نقش داشته باشد.
  • مالک نرم افزار (کارفرما/ استخدام کننده/ سفارش دهنده) : اگر هدف از استخدام افراد و یا انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی یا حقوقی، پدیدآوردن و یا تهیه کنندگی نرم افزار باشد، حقوق مادی حاصله و حق تغییر و توسعه نرم افزار متعلق به استخدام کننده یا کارفرما است، مگر اینکه در قرارداد به صورت دیگری بین طرفین توافق شده باشد (از ماده ۶ قانون).
  • در حقیقت درصورتی که تولید نرم افزار با سفارش کارفرما انجام پذیرد، کارفرما مالک حقوق مادی نرم افزار به حساب می آید و در غیر این صورت پدیدآورندگان نرم افزار علاوه بر حقوق معنوی به عنوان مالک مادی نرم افزار شناخته می شوند. مالکیت مادی نرم افزار قابل نقل و انتقال به غیر می باشد.
  • حقوق مادی نرم افزار بر سه قسم است که مالک نرم افزار بصورت پیش فرض صاحب تمام آنها می باشد. مگر اینکه به شکل دیگری توافق شده باشد (بخشی از حقوق به شخص یا اشخاص دیگری واگذار شده باشد). این سه قسم عبارتند از :
  • حق نشر/ تکثیر : نشر عبارت است از قراردادن نرم افزار در معرض استفاده عموم اعم از اینکه بر روی یکی از حاملهای رایانه ای، تکثیر شده یا به منظور فوق در محیطهای رایانه ای قابل استفاده برای دیگران قرار داده شود.
  • حق عرضه : عرضه عبارت است از ارائه نرم افزار برای استفاده شخص یا اشخاص معین دیگر در زمان یا مکان محدود و برای بهره برداری مشخص.
  • حق اجرا : اجراء عبارت است از استفاده عملی و کاربردی از نرم افزار در محیطهای رایانه ای.
  • تهیه کننده(مجری)تهیه کننده واسط بین کارفرما و پدیدآورندگان نرم افزار می باشد. وجود این نقش در تولید یک نرم افزار الزامی نیست و کارفرما می تواند این وظیفه را نیز خود بر عهده گیرد. تهیه کننده در حقوق مادی و معنوی نرم افزار حقی ندارد مگر اینکه در متن قرارداد تنظیم شده با کارفرما یا پدیدآورندگان نرم افزار به شکل دیگری توافق شده باشد. برای اینکه شخصیتی تهیه کننده باشد باید شرایط زیر مهیا باشد :
    • اول اینکه سرمایه کار توسط او پرداخت شود (این سرمایه ممکن است وام یا کمک بلاعوض یا حتی متعلق به شخص دیگری باشد).
    • دوم اینکه پدید آورندگان مستقیما توسط وی انتخاب و بکارگیری شده یا توسط نماینده او (مانند کارگردان) انتخاب شوند.
  • پدیدآورندهپدیدآورنده نرم افزار شخص یا اشخاصی هستند که بر اساس دانش و ابتکار خود کلیه مراحل مربوط اعم از تحلیل، طراحی، ساخت و پیاده سازی نرم افزار را انجام دهند. حقوق معنوی یک نرم افزار متعلق به این افراد بوده و غیر قابل انتقال می باشد. نقش های قابل تعریف در پدید آوردن نرم افزار :
    • مدیریت و کارگردانی : مدیر یا کارگردان یک پروژه نرم افزاری فردی است که مسئولیت تولید موفق و با کیفیت یک اثر نرم افزاری را بر عهده دارد. از وظایف اصلی این فرد تنظیم طرح کلی نرم افزار، برنامه ریزی، تقسیم وظایف و هدایت تیم تولید نرم افزار می باشد.
    • طراحی رابط کاربری
    • برنامه نویسی

 

 

بیشتر بخوانید

نصب نرم افزارهای مدیران در کشور سوریه

سوریه نیز به مدیران پیوست

کاربران سوریه نیز پس از کشورهای افغانستان گرجستان مرکزی عراق کردستان عراق امارات متحده عربی آذربایجان استفاده از مجموعه نرم افزار های مدیران را آغاز

مدیریت را با مدیران تجربه کنید

پیشرو در نرم افزارهای مدیریت دامپروری