آنتی ویروس آویرا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

 

مبارزه با ویروس های کامپیوتری امروزه به عنوان یکی از مهمترین اصول در مدیریت و نگهداری از سیستم ها محسوب می شود. هر ساله سیستم های کامپیوتری زیادی بر اثر مشکلات و اختلالات ناشی از ویروس ها دچار ضررهای مختلف می شوند. نرم افزارهای مختلفی را امروزه می توان به عنوان ابزارهای کاربردی در راه مبارزه با ویروس ها یافت که هریک از ابزارهای مختلفی برای حفاظت از سیستم ها استفاده می نمایند.

نرم افزارهایی که به Anti Virus مشهورند توسط تکنیک های نرم افزاری پیشرفته و نظارت همزمان به تمامی نقاط مختلف سیستم عامل از انتشار ویروس ها جلوگیری می کنند. نرم افزار های متعدد زیادی را می توان در این زمینه ساخت که هم دارای محبوبیت و شهرت بسیاری در این زمینه می باشند و هم به عنوان ابزارهای حرفه این کار محسوب می شوند.        

 

 

بسته نرم افزاری Avira Premium Security Suite یکی از بهترین نرم افزار های امنیتی به شمار می رود. این مجموعه  محصول کمپانی Avira که یک شرکت آلمانی است می باشد. این شرکت  اولین محصول خود را در سال ۱۹۸۸ (۲۰ سال پیش) با نام H+BEDV Datentechnik GmbH عرضه نمود. بعد ها با تغییر نام ضد ویروس ها به نام AntiVir به کار خود ادامه داد. این آنتی ویروس هم به صورت رایگان و هم به صورت حرفه ای عرضه می گردی.د تا به امروز که بسته نرم افزار بسیار قدرتمند Avira Premium Security Suite از سوی این کمپانی آلمانی عرضه گردیده است، مجموعه ای بسیار قدرتمندی که توانایی مقابله با جدید ترین ویروس ها را دارا است. دلیل این قدرت استفاده از بهترین و جدیدترین استاندارد های کشف و شناسایی برنامه های مخرب است.

این آنتی ویروس در سایت av-comparatives که پایگاهی برای آزمایش آنتی ویروس ها می باشد در رده ایی بالاتر از آنتی ویروس های بسیار مشهور NOD 32 و Kaspersky قرار گرفته است. این بسته امنیتی نه تنها آنتی ویروسی قدرتمندی است بلکه شامل ابزارهایی است که می تواند رایانه شما را در برابر حمله هر نوع فایل مخربی محفوظ سازد.      

 

قابلیت های کلیدی نرم افزار     Avira AntiVir Premium 2009 V9.0.0.420:

– مراقبت دائمی از سیستم          

– توانایی کنترل تمامی فایل های سیستم و پروسه های حافظه         

– جلوگیری از اجرای فایل های مشکوک با اخطار به کاربر در این زمینه  

– دارای DataBase ای قدرتمند برای شناسایی ویروس ها       

– توانایی به روز رسانی نرم افزار و DataBase آن      

– دارای ابزارهای دیواره آتش برای حفاظت از سیستم شما در مقابل هکرها       

– توانایی مبارزه با نرم افزارهای جاسوسی 

– قابلیت مبارزه با هرزنامه های اینترنتی     

– شناسایی جدید ترین ویروس ها، تروجان ها و در کل فایل های مخرب 

– محیط کاربری بسیار ساده         

– سرعت عمل بسیار بالا 

– بسته های به روز رسانی کم حجم و به روز رسانی سریع به صورت آنلاین     

– سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز     

-و…

آویرا با کسب بالاترین امتیاز در چهار دوره پیاپی در سازمان مستقل و معتبر www.av-comparatives.org ، به عنوان برترین آنتی ویروس ۲۰۰۸ شناخته شده است . در این مرکز ، دو نوع تست عمده صورت می گیرد که عبارتند از on-demand و Proactive. در تست Proactive، ضد ویروس ‌ها به مدت ۳ ماه به روز رسانی نمی‌شوند و توان آن‌ هادر مقابل تهدیداتی که پس از این سه ماه منتشر می‌شوند مورد ارزیابی قرار می گیرد. در تست on demand ، ضدویروس‌ها در یک زمان بخصوص به روز رسانی می‌شوند و توان ویروس‌یابی آن‌ها با توجه به نمونه‌های ویروسی مختلف که بسیار جامع و فراگیر هستند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ویژگیهای ممتاز آویرا       

– بالاترین درصد شناسایی تهدیدات   
– کمترین تاثیر در عملکرد سیستم    
 – بهترین سرعت عمل در واکنش به ‌تهدیدات  
– شناسایی ویروسهای ایرانی در کمتر از ۱ ساعت

 – ثبت مستقیم نرم افزار از آلمان       
 – کسب بالاترین رتبه‌ی سازمان مستقل و معتبر AV-Comparatives در سه دوره اخیر ۲۰۰۸ کنسول مدیریت مرکزی قدرتمند تحت ویندوز و یونیکس جهت نصب و مدیریت آنتی ویروس بر روی کلیه کامپیوترهای شبکه

واقعیتهایی درباره آویرا     

آویرا طی چهار آزمون اخیر در تمامی آزمون‌ های این سازمان ، بالاترین نشان یعنی+ Advanced را کسب کرده است.

آویرا طی چهار سال گذشته با میانگین حدود ۹۰درصد شناسایی، بالاترین درصد را بین تمامی ضدویروس‌های دنیا کسب کرده است.    
سرعت بالای اسکنر و تاثیر بسیار ناچیز آویرا بر کارایی سیستم (در اثر سربار)، این ضدویروس را بعنوان سبک‌ترین و سریع‌ترین نرم‌افزارامنیتی جهان معرفی نموده است.

 

لاوه بر تامین امنیت کامپیوترهای رومیزی و سرورهای موجود در شبکه، آویرا راهکارهای امنیتی دیگری برای ایمیل و دروازه های وب و همچنین راهکارهای امنیتی برای فایروالها ی سخت افزاری ارایه می‌کند.

امنیت ایمیل        

 آویرا دارای راهکار جامع امنیت ایمیل ( شامل آنتی ویروس و آنتی اسپم)برای کلیه ایمیل سرورها از جمله Exchange و ایمیل سرورهای تحت یونیکس ارایه می کند.     

امنیت دروازه های اینترنت 

 برای مقابله موثر با تهدیدات اینترنتی، آویرا محصولات و راهکارهای جامعی ارایه می‌کند بسته های اطلاعات قبل از ورود به شبکه شما، در دروازه های اینترنت توسط آویرا کنترل شده و شما با آسودگی خیال می‌توانید به سایر شبکه‌ها از جمله اینترنت متصل شوید. مدیریت تهدید یکپارچه Unified Threat Management-UTM UTM یک راهکار ضروری برای مقابله با تهدیدات و تامین امنیت کلی شبکه است. با انتخاب راهکار ترکیبی این شرکت، یک UTM بسیار قدرتمند با امکانات کامل در اختیار خواهید داشت که از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است.   

 

سیستم جامع امنیتی چند لایه برای شبکه های بسیار بزرگ        

 برای تامین امنیت شبکه های بزرگ به صورت موثر، به کارگیری یک آنتی ویروس هرچند قدرتمند، به تنهایی کافی نمی باشد. راهکار جامع امنیتی چند لایه، روشی کاملا موثر برای محافظت کل اجزای شبکه در لایه های مختلف بوده و شامل اجزایی برای محافظت از نقاط انتهایی، دروازه های اینترنت، دروازه ایمیل سرور و همچنین شامل IPS/IDS می باشد. در این راهکار، نه تنها با تهدیدات در سطح فایل، بلکه با تهدیدات DOS و سایر حملات سطح شبکه مقابله شده و از ورود کدهای مخرب در همان نقطه آغازین شبکه جلوگیری به عمل می آید. یک مزیت مهم این رویکرد، افزایش کارایی کل سیستم می باشد. به عنوان مثال اگر کاربری سعی در دانلود کردن یک فایل آلوده دارد، آن فایل در سطح دروازه اسکن شده و از رسیدن آن به کامپیوتر کاربر و درگیر شدن کاربر جلوگیری به عمل می آید. از طرف دیگر، با توجه به اینکه بروز نمودن سیستمهای عامل و نرم افزارهای کاربردی، بویژه نصب وصله های سیستم عامل، امری بسیار ضروری می باشد، در این طرح، نرم افزاری برای مدیریت وصله های امنیتی میکروسافت در نظر گرفته شده است. UTM پیشنهادی: برای مقابله با تهدیدات سطح شبکه، از Unified Threat Management-UTM ترکیبی Clarckconnect+Avira که شامل امکانات بسیار جامع ازجمله آنتی ویروس ، آنتی اسپم ، فیلترینگ، مدیریت پهنای باند، فایروال، VPN، IPS/IDS و … می‌باشد، پیشنهاد شده است. سخت افزار مربوط به UTMدر مدلهای مختلف برای پشتیبانی از شبکه های ۱۰۰ کاربر تا ۵۰۰۰ کاربر موجود است. مدیریت آن به صورت تحت وب و بسیار کاربر پسند می باشد. EndPointSecurity پیشنهادی : ترکیب GFI Endpoint Security+ Avira می‌باشد که علاوه بر تامین امنیت کلیه کامپیوترهای شبکه با استفاده از آنتی ویروس آویرا، قادر به مدیریت و کنترل دسترسی به دستگاههای USB، CD ، فلاپی ، پرینترها و سایر دستگاههای قابل اتصال به کامپیوتر کاربران می‌باشد.

 

بروز رسانی آویرا با استفاده از فایلهای آپدیت

 ابتدا از آدرس

 

http://dl.antivir.de/down/vdf/ivdf_fusebundle_nt_en.zip 

و یا سایت رسمی آویرا آخرین فایل آپدیت را دریافت نمایید.

۱- این فایل را با کمک CD      ویا یک ابزار دیگر به کامپیوتر مورد نظر منتقل کنید.

۲- به آویرا رفته و Update      بخش  Manual Update     را انتخاب کنید

۳- فایل IVDF    را انتخاب کنید و Open را بزنید

 

میتوانید فیلم آموزشی آنرا از این ادرس بگیرید

 

http://tenuktutorials.blogspot.com/2008/11/how-to-avira-manual-update.html

 

ابتدا از آدرس 

http://dl.antivir.de/down/vdf/ivdf_fusebundle_nt_en.zip

و یا سایت رسمی آویرا آخرین فایل آپدیت را دریافت نمایید.

۱- این فایل را با کمک CD  ویا یک ابزار دیگر به کامپیوتر مورد نظر منتقل کنید.

۲- به آویرا رفته و Update  بخش  Manual Update را انتخاب کنید

۳- فایل IVDF  را انتخاب کنید و Open را بزنید

میتوانید فیلم آموزشی آنرا از این ادرس بگیرید

http://tenuktutorials.blogspot.com/2008/11/how-to-avira-manual-update.html

 

 

 

بیشتر بخوانید

مدیریت را با مدیران تجربه کنید

پیشرو در نرم افزارهای مدیریت دامپروری